Sunday, 20 January 2013

ein neues Kissen - a new pillow

Bei meiner Recherche nach Bildern mit Kreisen, Ringen, Kringeln stieß ich auf Bilder von “Recycled Circles “ , entworfen von Jane La Fazio. Mein Interesse war geweckt und ich bestellte mir die DVD. Diese Ringe sind eine tolle Möglichkeit der Stoffresteverarbeitung . Und ich konnte  wunderbar einmal die Vielfalt der Zierstiche meiner Nähmachine ausprobieren. Aus der Musterprobe habe ich ein Kissen genäht. Denn…. Kissen kann ich nicht genug haben.

During my research for pictures with circles, rings, donuts, I came across pictures of "Recycled Circles", designed by Jane La Fazio. My interest was piqued and I ordered the DVD. These rings are a great way of processing fabric scraps. And I could even try the wonderful variety of decorative stitches of my sewing machine. From the pattern block, I sewed a pillow. Because .... Pillow I can not have enough

ringkissena

2 comments:

Kentish Maid said...

This is just lovely - I love the colours and the variety of stitches.
Sheila

Catherine said...

A beautiful pillow Maren. I love the bright colours and the stitches and the circle contrasts nicely with the beautiful background.